De basiscursus verslavingspreventie is verplicht materiaal voor medewerkers van het casino. Voor medewerkers met gastcontact is daarnaast de aanvullende training verplicht. Beide cursussen moeten elke 3 jaar herhaald worden.
Wij zien echter steeds meer behoefte ontstaan aan extra verdieping, bijvoorbeeld als het aankomt op gesprekstechnieken. Maar ook de vraag vanuit organisaties om bijvoorbeeld eens per jaar een training op het gebied van gespreksvoering en kansspelproblematiek te verzorgen, hebben geleid tot het aanbod van een verdiepende training kansspelproblematiek.
Deze training wordt altijd op maat gemaakt en in nauw overleg/afstemming met wensen van uw organisatie.
Hieronder leggen we u graag uit wat er zoal in de verdiepende training kan worden opgenomen.
Wilt u meer informatie en/of een offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op.
Doelgroep: Medewerkers en/of leidinggevenden/managers van casino’s
Vooropleidingseisen: Geen
Niveau: MBO- en/of Hbo-niveau
Lengte van de training: In overleg van 1 dag tot 3 dagen afhankelijk van het gewenste programma.
Aantal deelnemers: Maximaal 12
Locatie: in-company of op locatie in overleg. De training kan ook online via Zoom gevolgd worden.
Vrijstellingenbeleid: n.v.t.
Studiebelasting: 7 tot 21 trainingsuren en 6 uur voorbereiding/reflectie
Speciale voorwaarden: Voor het volgen van deze training is het verplicht om in het bezit te zijn van het wettelijk certificaat van de basistraining preventie kansspelproblematiek.
Studiemateriaal: e-reader, tijdens de training wordt er ook materiaal op papier ter plekke uitgereikt.
Toetsing: Deelnemers werken aan opdrachten voor, tijdens en na de training. De beoordeling van de opdrachten gecombineerd met de inzet en houding tijdens de training zijn aspecten die meewegen in de toetsing.
Kwalificatie: De verdiepende training preventie kansspelproblematiek geeft recht op een diploma van het Centrum voor Verantwoord Spelen.
- Eigen houding ten aanzien kansspelproblematiek en gokverslaving
- Verslavingspreventiebeleid en zorgplicht
- Verdieping in gespreksvaardigheden (o.a. motiverende gespreksvoering)
- Omgaan met weerstand van gasten en medewerkers
- Coachen en motiveren van medewerkers
- Update wet- en regelgeving kansspelen
Na het volgen van deze training hebben medewerkers kennis opgedaan van:
- Het vergroten en actualiseren van kennis van kansspelproblematiek
- Kennis van regel- en wetbegeving (zorgplicht) en het preventiebeleid van het casino
- Rapporteren en registreren
- Optimale preventie van kansspelproblematiek en gokverslaving
- Stepped care interveniëren
- Efficiënte gespreksvoering met gasten en collega’s
De trainer, samen met de trainingsacteur, maakt gebruik van verschillende werkvormen zoals een presentatie, debat, maken van een mindmap, toets, carrousselmodel, gesprekssimulaties, successpiraal en het werken in subgroepen. De input van de groep is belangrijk voor het bepalen van de beste werkwijze.
-
Marco Stein Trainer/trainingsacteur
Marco heeft ruime ervaring als trainer en trainingsacteur. Zijn aanpak kenmerkt zich door inlevingsvermogen, diepgang, humor en vooral: écht contact en veiligheid.
-
Claudia van Mechelen trainingsactrice
Claudia is een trainingsactrice die op een realistische wijze een gast in het casino neerzet, met tips en feedback die je dagelijks kunt inzetten.
-
Janouke Colen-Jutten Trainingsactrice
Janouke zat als trainingsactrice gedrag en situaties zo realistisch mogelijk neer, met als bron haar werk- en levenservaring. Humor en begrip ontbreken hierbij niet.
-
Esther Drenthe Trainingsactrice
Als ervaren trainingsactrice maakt Esther de kwaliteiten van een deelnemer zichtbaar, om zo hun vaardigheden en zelfvertrouwen te vergroten.
-
Frank Boere Trainingsacteur
Frank is een ervaren trainingsacteur die talent heeft voor het neerzetten van afwijkend gedrag, in een veilige trainingsomgeving.
-
Yvon Jansma Directeur, trainer & adviseur
Yvon heeft als doel om de recreatieve speler te behouden en probleemspelers te voorkomen, wat zij in haar trainingen overbrengt.